הצפה היא מצב חירום בכל משרד, ללא צל של ספק. היא עלולה להיגרם עקב מספר לא מבוטל של גורמים – פיצוץ נקודתי בצנרת, בעיית איטום בשילוב עם גשמים, עובד ששכח את הברז פתוח וכן הלאה. ללא טיפול מהיר ויעיל בהצפה, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך למשרד, לציוד היקר הנמצא בו או אפילו לעובדי המשרד. הנה מספר דגשים שיעזרו לכם, אנשי המשרד, להתמודד עם מצב החירום הזה בצורה פשוטה יחסית.
על הסיכונים שבהצפה
לכך יש להוסיף סיכונים אחרים שמאפיינים הצפה בכל מקרה, למשל הצטברות מים שתביא לעובש או לריקבון במשרד. זה לא פשוט וגם לא בריא לעבוד במשרדים שמכילים את אלה.
הטיפול הראשוני בהצפה
הראשונה, ואולי החשובה ביותר, היא ניתוק מיידי של זרם החשמל במשרד, שימנע פגיעה פוטנציאלית בציוד וגם באנשי המשרד, שרצוי כמובן שלא יימצאו בו ברגעים אלה.
המפתח לפתרון: פנייה למומחים
עם כל הכבוד לפעולות הבסיסיות שהזכרנו מעלה, שלעיתים לא יכולות להתבצע כלל וכלל, הצעד החשוב ביותר בדרך לטיפול בהצפה הוא לפנות לחברה שתעשה את זה בצורה יעילה ובטוחה. קצרה היריעה מלהתייחס כאן לאופן הטיפול הספציפי בהצפה, שמשתנה בהתאם למקור שלה ולכמות המים שהצטברו להם במשרד. ברמה הכללית יש כאן צורך בציוד ייעודי לטיפול בהצפה, דוגמת מכונות שאיבה, אמצעים לייבוש המים לאחר מכן ועוד.
מצב של הצפה במשרד הוא מלחיץ, ולא יאפשר לנו לבצע ברוגע את הבחירה של החברה. זה הגיוני, אבל עדיין מומלץ להפעיל מספר שיקולים צרכניים בבחירת החברה, לראות מהו הניסיון שלה, לשאול באיזה ציוד היא משתמשת בו וכן הלאה.